Thursday, March 29, 2007

日東科学初版走る冷凍怪獣バルゴン - Nitto Kagaku First Edition Rolling Refrigiration Monster Barugon











日東科学初版走る冷凍怪獣バルゴン
Nitto Kagaku First Edition
Rolling Refrigiration Monster Barugon
Art No. 227-100

My favorite Gamera film was my first, War of the Monsters. Now more universally known as Gamera vs. Barugon. Barugon was a very simple design that housed extrordiary ability. The deep freeze vapor, the rainbow ray, even the chameleon tounge made it a very formidable foe for Gamera.

Nitto's rolling Barugon is just plain goofy. Fortunately, the box art is fantastic. But I must always remember that these kits, especially from this series were more about play value than realisim. Check out the picture below!


好みのガメラの私のフィルムは私の一番のWar Of The Monsters 「ガメラ対バルゴン」。 バルゴンは凄い能力を収容した非常にシンプ ルな設計だった。 深い氷結の蒸気、虹光線は、カメレオンの舌それにガメラのた めの非常に手強い敵をした。 日東の圧延バルゴンはちょうど明白な間抜けである。 幸いにも、箱の芸術は素晴らしい。 しかし私は常になる このシリーズからのこ れらのキットが、特にリアルより演劇の価値についての詳細だったことを覚えな さい。 映像を次に点検しなさい!